Nieuws & publicaties

Campagne ProRail met ontsnippering wint prijs

30 mei 2018

Campagne ProRail met ontsnippering wint prijs

ProRail werkt hard aan duurzaamheid, vernieuwing, veiligheid en innovatie. Het afgelopen jaar liet ze dat zien en horen in een campagne om nieuwe medewerkers te trekken. Ook ontsnippering kwam hierin aan bod. Onlangs ontving ProRail hiervoor een Bronzen Esprix Award: een belangrijke communicatieprijs.

In Nederland ligt het meest complexe spoornetwerk in Nederland, en dus is het belangrijk voor ProRail om de beste vakmensen aan boord te hebben. Om die te trekken, voert ze een campagne om te laten zien waar ProRail zich voor inzet. Ook ontsnippering kwam in deze campagne aan bod, namelijk door middel van een poster met de tekst ‘anti roadpizza, pro wildviaduct’ en een speciale radiospot.

Beste communicatiecampagne

De Esprix Award wordt ieder jaar uitgereikt voor de beste communicatiecampagne. ProRail had te maken met stevige tegenstanders. Zo dong Albert Heijn mee naar de prijs met de moestuincampagne, en ook KPN en ING waren geduchte tegenstanders. Woensdagavond 23 mei mocht ProRail de bronzen Esprix Award in de prijzenkast zetten voor de Pro en Anti-campagne.

Lees het originele bericht op prorail.nl.